Aktuality

Nová Panigale V4 R

23.09.2025

 

Najnovší vývoj legendárnej ságy, ktorá stelesňuje športový prístup Ducati. Nová Panigale V4 R, vyvinutá s ohľadom na predpisy majstrovstiev WorldSBK, stelesňuje úspech, ktorý Ducati dosiahla v MotoGP a Superbikoch. Poháňaná motorom Desmosedici Stradale s objemom 998 cm3, je prvým motocyklom homologovaným na prevádzku v cestnej premávke, s Corner Sidepods a pretekárskou prevodovkou Ducati s Ducati Neutral Lock (DNL).

Panigale V4 R sa pýši tým najlepším z pretekárskych technológií aplikovaných na homologovaný športový motocykel, ktorý je výsledkom úspechu Ducati v MotoGP a Superbike. Tento motocykel poskytuje prístup k technickým riešeniam, ktoré boli predtým dostupné len oficiálnym jazdcom Ducati.

Špeciálna číslovaná séria
Panigale V4 R sa vyrába ako číslovaná séria s postupným číslom a názvom modelu uvedeným na hlave riadenia, aby sa zdôraznila jeho exkluzivita.

Ešte pokročilejšia elektronika
Panigale V4 R integruje pokročilejšie elektronické stratégie pre použitie na trati aj na ceste. V porovnaní s Panigale V4 S patria medzi hlavné nové funkcie systém Race Brake Control (RBC) pre športovú jazdu a systém Engine Brake Control (EBC) DVO, ktorý využíva algoritmus Ducati Vehicle Observer na presné riadenie motorovej brzdy. To umožňuje presnejšie ovládanie síl pôsobiacich na pneumatiku, vďaka čomu je brzdenie motorom postupnejšie a predvídateľnejšie. Logika systému Race Brake Control je výsledkom interného vývoja spoločnosti Ducati a umožňuje jazdcom napodobňovať jazdné techniky profesionálnych jazdcov s výsledkami, ktoré prekonávajú aj tie, ktoré dosahuje Panigale V4.

Kompletne prepracovaný podvozok
Nová Panigale V4 R zdedila rám a kyvnú vidlicu z Panigale V4. Predný rám má o 40 % nižšiu bočnú tuhosť v porovnaní s predchádzajúcim modelom Panigale V4 R. Dutá symetrická kyvná vidlica, silne podopretá systémom Ducati Corse, zaisťuje väčšiu stabilitu pri akcelerácii. Komplexná, sofistikovaná a elegantná štruktúra, ktorá poskytuje rovnaký pocit prepojenia medzi prednou a zadnou časťou.

Nastaviteľná zadné tiahlo odpruženia
Rovnako ako na motocykloch SBK sa nastavenie výšky zadnej časti vykonáva pomocou nastaviteľného tiahla odpruženia a nie úpravou dĺžky tlmiča. Oceľové tiahlo pôsobí na ložiská a má dizajn odvodený od konštrukcie použitej v SBK. V porovnaní s predchádzajúcim systémom nastavenia môže jazdec zasahovať s väčšou presnosťou a využívať širší rozsah nastavenia.

Jediný cestný motocykel s pretekárskou prevodovkou a uzamknutím neutrálu
Nová Panigale V4 R je prvý homologovaný športový motocykel s pretekárskym radením prevodov. Pretekárska prevodovka Ducati (DRG) má neutrál umiestnený pod prvým prevodovým stupňom, a nie medzi prvým a druhým, aby sa zabezpečila dostatočná brzda motorom v poslednej a najcitlivejšej fáze brzdenia pri vjazde do zákruty s prvým prevodovým stupňom. Absencia neutrálu medzi prvým a druhým prevodovým stupňom tiež zaisťuje rýchlejšie, plynulejšie a opakovateľnejšie radenie medzi týmito dvoma prevodovými stupňami v porovnaní s prevodovkou s cestnou konfiguráciou. Aby sa zabránilo náhodnému podradeniu z prvého na neutrál, prevodovka je vybavená patentovaným uzamknutím neutrálu Ducati (DNL), ktoré je možné deaktivovať pomocou špeciálnej páky na pravom poloriadidle. Na zaradenie neutrálu musí jazdec vykonať rovnaké kroky ako oficiálni jazdci v MotoGP a Superbike.

Desmosedici Stradale R: odvodený z MotoGP
Motor Desmosedici Stradale R s objemom 998 cm3, navrhnutý tak, aby rešpektoval špecifikácie WorldSBK, dosahuje výkon 218 koní pri 15 750 otáčkach za minútu, ktorý sa vďaka pretekárskemu výfuku a oleju Shell Performance Oil od Ducati Corse zvýši na 239 koní. Je to motor Ducati, ktorý sa najviac približuje k motoru DesmosediciGP pre cestnú prevádzku. Spĺňa normu Euro 5+, znižuje emisie bez straty výkonu a môže sa pochváliť vyššími krivkami krútiaceho momentu a výkonu v celom rozsahu otáčok. To všetko spolu s vyššou účinnosťou sa premieta do ďalších 4 koní pri 16 000 otáčkach za minútu.

Nové mechanické odpruženie Öhlins
Panigale V4 R využíva profesionálne mechanické odpruženie Öhlins na rozdiel od poloaktívneho odpruženia V4 S. Tlaková vidlica Öhlins NPX25/30 Ø 43 mm s tlmičmi upravenými TiN je spárovaná s tlmičom Öhlins TTX36 s hydraulickým nastavovačom predpätia pre jednoduché nastavenie. Monoshock je možné vybaviť lineárnym snímačom zdvihu zadného odpruženia.

Prvý homologovaný motocykel s bočnými pružinami Corner Sidepods
Aerodynamika modelu Panigale V4 R, vyvinutá spoločnosťou Ducati Corse, po prvýkrát predstavuje bočné pružiny Corner Sidepods na športovom motocykli homologovanom na cestnú premávku. Bočné pružiny Corner Sidepods umožňujú jazdcovi zatáčať pri vyšších rýchlostiach a sledovať užšiu a presnejšiu líniu. Bočné pružiny Corner Sidepods, navrhnuté tak, aby zasahovali do extrémnych uhlov náklonu, generujú aerodynamický systém síl, ktorý umožňuje vyššie rýchlosti v zákrutách a nižšie časy na kolo. Okrem toho, dizajn nových krídelok s väčšou plochou zvyšuje vertikálne zaťaženie o 25 % v porovnaní s predchádzajúcou generáciou.


KONTAKTUJ PREDAJCU